초록 close

미국은 인터넷과 전자 기기의 빠른 보급과 기술 발달로 전자상거래 시장에서 빠르게 자리를 잡았다. 또한 미국의 전자상거래 시장은 세계에서 가장 많은 온라인 소비자를 보유하고 있다는 가장 큰 장점을 가지고 있다. 미국 내 인구뿐만이 아니라 해외에서 구입하는 소비자들의 유입도 많기 때문이다. 이러한 소비자들을 위해 미국의 전자상거래 기업들은 더 혁신적인 배달 서비스를 구축하여 소비자들에게 더 신속한 배송을 할 수 있는 환경을 만들고, 모바일 기기로 쇼핑하는 소비자들이 증가함에 따라 모바일 플랫폼 구축을 하는 등의 노력을 하고 있다. 또한 기업들은 온라인과 오프라인의 접근성을 동시에 높일 수 있는 옴니채널을 통해 소비자들에게 더 편리한 서비스를 제공하고자 한다. 미국의 대표 전자상거래 기업인 아마존의 경우에도 옴니채널을 통해 온라인을 넘어 오프라인 시장으로 영역을 넓히고 있으며, 이러한 아마존과의 경쟁을 위해 월마트 역시 전자상거래 시스템을 구축하여 더 큰 성장을 준비하고 있다. 미국의 대표 전자상거래 기업들과 함께 더 많은 중소기업들이 성장하고 있지만, 최근에 중국 전자상거래 시장이 빠른 성장을 보이고 있기 때문에 미국은 중국 시장의 성장에 대응 할 전략을 준비해야한다.


This paper outlines the US e-commerce market, which has grown rapidly among them, as the size of e-commerce market is growing greatly due to the development of information and communication technology today. The United States has quickly established itself in the e-commerce market with the rapid dissemination of the Internet and electronic devices and the development of technology. In addition, the U.S. e-commerce market has the greatest advantage of having the largest number of online consumers in the world. This is because not only the population in the U.S. but also the influx of consumers who purchase from abroad is high. For these consumers, U.S. e-commerce companies are making efforts to build a more innovative delivery service to create an environment for faster delivery to consumers, and build mobile platforms as more consumers shop on mobile devices. Companies also want to provide consumers with more convenient services through omni-channels that can increase both online and offline accessibility. Amazon, a leading U.S. e-commerce company, is also expanding its reach beyond online to offline markets through Omni Channel, and Wal-Mart is also preparing for greater growth by establishing an e-commerce system to compete with Amazon. While more small and medium-sized enterprises are growing along with leading U.S. e-commerce companies, the U.S. should prepare strategies to cope with the growth of the Chinese e-commerce market as the Chinese e-commerce market has recently shown rapid growth.