초록 close

최근에 유기농 제품이 인기를 끌고 있다. 이처럼 유기농 제품을 찾게 하는 이유는 무엇보다 치밀한 마케팅에 근거한다는 것이다. Horizon Organic Milk의 광고는 ‘You are what you drink.’라는 표제 위에 주근깨 얼굴의 아이가 웃고 있는 모습을 보여준다. 유기농 제품 제조업체들이 테러리즘과 같은 공포에서 벗어나 좀 더 자연 그대로의 삶(simpler life)으로 돌아가고 싶어 하는 국민적 정서를 이용하는 일례이다. 유기농 제품의 사전적 정의가 화학 살충제, 화학비료, 방사선, 유전적 기술, 호르몬, 그리고 항생제 등이 사용되지 않고 생산된 상품을 의미한다. 과거 유기식품이라고 하면 ‘특수한 소비자층을 노린 특수한 소매점에서 판매되고 있는 것’이란 인식이 많았지만 이제는 보편화되었다. 따라서 패키지 디자인도 정형화된 이미지에서 벗어나 자연스러운 이미지를 가감 없이 그대로 표현함으로써 소비자로부터 감동과 공감을 일으키는 디자인으로 전환되었음을 알 수 있었다.


Recently, organic products become popular. It is based on an elaborate marketing. An advertisement of Horizon Organic Milk shows a child has freckled face on a title 'You are what you drink.' It's an example of using a national emotion that wants to return to simpler life getting out from fear like terrorism. A dictionary definition of organic products is produced products not using chemical pesticide, chemical fertilizer, radiation, genetic technology, hormone, antibiotic, and so on. In the past, organic food was thought 'the thing sold for specific consumers at specific market', but it becomes more common. Thus, I could know package design is changed to design that makes charge and sympathy from consumers by expressing natural images getting out from the standard image.


Recently, organic products become popular. It is based on an elaborate marketing. An advertisement of Horizon Organic Milk shows a child has freckled face on a title 'You are what you drink.' It's an example of using a national emotion that wants to return to simpler life getting out from fear like terrorism. A dictionary definition of organic products is produced products not using chemical pesticide, chemical fertilizer, radiation, genetic technology, hormone, antibiotic, and so on. In the past, organic food was thought 'the thing sold for specific consumers at specific market', but it becomes more common. Thus, I could know package design is changed to design that makes charge and sympathy from consumers by expressing natural images getting out from the standard image.