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As part of an ongoing research project enquiring into the nature of Quality Communication, and in recognition of the revival within Positive Psychology of interest in the nature of virtue, this paper presents a study investigating subjective perceptions as to which character strengths are deemed to be most essential for communicational excellence. Items selected from the values and character strengths identified in the VIA Signature Strengths Survey were subjected to a Q‐sort by 55 final year students at a major Australian University. In eliciting groupings of subjective valuing, three core factors emerged from a principal components factor analysis with varimax rotation, showing preferences for: Social Engagement, Cognitivity/Wisdom, and Ethical Responsibility. The most highly valued traits showing consensus across these factor‐groups were Integrity, Social Intelligence, and Open‐Mindedness, while the least valued characteristics were Spirituality, Gratitude, Prudence, and Self‐Regulation. Love was the dividing issue which generated most controversy and disagreement between the factor‐groups. The results extend previous findings concerning subjective patterns of valuing in communication, and while also according with a range of other studies concerning virtuous behavior, yet interview discussion with exemplars of the factor‐groups suggests that specific aspects of the person‐sample may be salient in generating the results, in particular their higher risk‐taking, sense of invulnerability, and age‐related values.


양질의 커뮤니케이션의 본성에 대해 조사하고 미덕의 본성에 대한 관심의 긍정적 심리학 내의 부흥의 인식에 대한 프로젝트를 진행 중에 하나로서 이 논문은 성격 강점이 의사소통의 우수성을 위해 가장 필수적인 것으로 여기는 주관적인 인식에 대해 탐구하는 것을 보여주고 있다. VIA 대표 강점 설문지 내의 분류체계인 가치와 성격 강점으로부터 선택한 아이템은 호주 대학교에 재학중인 졸업예정자 55명을 대상으로 Q 소팅을 진행했다. 주관적 가치에서 이끌어낸 그룹 내에서, 배리맥스 회전 분석 결과로부터 세 가지 핵심 요인이 나타났다. 각 요인은 사회적 약속(Social Engagement), 인식/지혜(Cognitivity/Wisdom), 그리고 윤리적 책임(Ethical Responsibility)이다. 그리고 이 세 요인 이 공통적으로 가장 높게 평가한 특성은 진실성, 사회지능, 그리고 편견없음이었으며, 반면에 가장 낮게 평가한 특성은 영성, 감사, 신중함 그리고 자기규제였다.