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‘마샬아츠 퍼포먼스’라는 새로운 장르를 개척, 해당 분야의 세계적 표준으로 자리 잡은 ‘점프’는, 문화콘텐츠 관련 서비스 벤처기업으로서 열악한 국내 공연예술산업 환경의 어려움을 극복하고 성공적인 해외사업성과를 이루어낸 (주)예감의 대표작이다. 작품의 구상 단계에서부터 세계시장을 지향하여 넌버벌 퍼포먼스의 형태를 택하고, 한국의 전통적 요소에서 세계적인 경쟁력을 찾아내는 글로벌 전략과 함께 해외진출 지역마다 문화와 정서를 고려하는 현지화 전략을 동시에 추진하는 등 ‘점프’의 성공에는 제작사인 ㈜예감의 남다른 노력과 전략이 크게 작용하였다. 본 사례는 독자로 하여금, 공연예술산업에서의 해외 진출 전략의 의미와 전개과정, 성공요인에 대한 실질적인 이해를 돕기 위한 목적을 갖고 있으며. 이와 더불어, 본 사례는 우리나라 문화콘텐츠 기업이 세계시장에서 성공할 수 있는 글로벌 경쟁력이 어떻게 확보되어야 하는가와, 해외사업의 전개에 있어서 글로벌 전략과 현지화 전략이 어떻게 균형 있게 추진될 수 있는가라는 국제경영전략의 핵심이슈에 대해 보다 심층적인 논의와 검토를 위한 기초자료로써 또한 활용될 수 있다.


JUMP, which have pioneered the genre of 'Martial Arts Performance' and been known as the world-standard of the field, is the flagship product of a cultural contents service venture, Yegam Corporation. The company has overcome difficulties in the deteriorated domestic performing art industry and achieved a successful performance in overseas business. Behind the success of 'JUMP' has there been the company's extraordinary efforts and strategies as adopting the form of non-verbal performance in pursuit of worldwide market from the early stage of Planning, and unfolding both the globalization strategy of leveraging the unique Korean tradition into the worldwide competitiveness and the localization strategy of adapting to each local culture and emotions. The purpose of this case is to help readers practically understand what the meanings and processes of global business strategy are especially in the performing art industry, and how they can be turned into a success. Additionally, this case suggest some base material for a discussion and review of the global business strategy's essential issues as how the Korean cultural contents business companies can acquire the global competitiveness to success in the worldwide market, and how they can keep the balance of globalization strategy and localization strategy during the development of overseas business.