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기존의 MPEG-4 저작 도구들은 대부분 BIFS 전문가용 시스템으로 저작 도구 사용에 앞서 MPEG-4 컨텐트 표현 구조인 BIFS에 대한 선지식을 요구하며, 저작자들은 이를 습득하기 위해 많은 시간과 노력을 소비해야 한다. 본 논문에서는 MPEG-4 컨텐트 개발에 소요되는 이러한 노력을 절감하기 위해 사용자에게는 기존 멀티미디어 저작도구의 편리한 저작 환경을 제공하고, 이를 저작 도구 내부에서 BIFS로 변환하는 방법을 제시한다.저작 환경은 BIFS 생성을 위해 요구되는 최소한의 저작 정보를 생성시키고, BIFS 생성 모듈은 이를 미리 정의해둔 BIFS 구성 규칙을 이용하여 BIFS로 재구성한다. 생성된 BIFS는 장면 트리, 객체 기술자, 연결경로(Route)로 구성되며, 이들은 MPEG-4 파일 포맷에 따라 기본 스트림과 먹싱되어 MP4 파일로 만들어진다.


Though BIFS is a complex description language that represents MPEG-4 content as text or bit streams, most traditional MPEG-4 content authoring tools are developed for a BIFS expert. Before using these tools, many authors must invest much time and energy in acquiring knowledge of BIFS. In this paper, we suggest a new manner for saving these efforts. Our proposal supplies the convenient user interface of traditional multimedia authoring tools for MPEG-4 authors and interprets the authored information and transforms it into BIFS.In our user interface, the author generates the minimal authoring information requested for generating BIFS; the BIFS generation module then transforms the information into BIFS format using predefined BIFS construction rules. The resulting BIFS consists of the Scene Tree and the Object Descriptor and Route; they are used for constructing MP4 standard files by mixing with the Elementary Stream.