초록 close

한 대의 비디오 서버가 확장성, 용량, 고장 감내(Fault-tolerance), 비용 효율성(Cost-efficiency)에서 한계 들을 드러냄에 따라 해결책 들이 나타났다. 그러나, 이러한 해결책들도 각각의 문제점 들을 지닌다. 우리는 이러한 문제점 들을 해결하고 다양한 비디오 서버 들을 활용하기 위해, HTTP 레벨 리디렉션(Redirection)을 통하여 이질적인 퍼스널 컴퓨터(Personal Computer), 운영 체제(Operating System), 비디오 서버 들로 내용에 따른 라우팅(Routing)을 지원하는 병렬 멀티미디어 시스템 구조를 디자인하였다. 또한 프로토타입을 개발 하였으며 서로 다른 비디오 서버 제품들을 프로토타입에 추가하였고 오버헤드를 측정하였다.


As a single video server exposes its limitation in scalability, capability, fault-tolerance, and cost-efficiency, solutions of this limitation emerge. However, these solutions have their own problems that will be discussed in this paper. To solve these problems and exploit various video servers, we designed a parallel multimedia system architecture that supported a content-aware routing to heterogeneous personal computer (PC), operating system (OS), video servers through a HTTP-level redirection. We also developed a prototype, added different video servers into the prototype, and measured its overheads.