초록 close

동(同)시대 자동차 시장이 판매부진 및 과잉공급으로 인하여 새로운 시장을 필요로 하고 있는 가운데, 아시아를 중심으로 하는 신흥시장의 성장은 글로벌마켓의 지형적 변화를 불러일으키고 있다. 현재 아시아 지역은 9억 이상의 잠재된 소비자를 보유하고 있으며 이를 중심으로 저가차량의 구매가 활발하게 전개되고 있다. 저가차량은 가격경쟁력을 수반하여 모터라이제이션(motorization) 현상을 구축하고 있으나, 저가의 차량이라 하여 품질 및 감성의 질도 낮은 제품들이 대량으로 생산되어 공급되는 것은 올바르지 않다. 패러다임의 다각화로 인하여 소비자의 욕구 및 가치판단의 기준이 보다 세분화되고 다양화되고 있는 시점에서, 가격경쟁력만을 판매의 소구점을 삼기에는 충분하지 않다. 코스트 다운은 불필요한 요소의 과감한 생략과 필수요소의 심도 있는 개발을 병행함으로써 본질에 충실한 제품을 생산하는 것이 전제되어야한다. 저가차량이 지니어야 할 주요 요소는 저가정책을 기본으로 하되 미래의 환경과 생활 유형에 대한 지속적인 적응력, 적합성을 수반하는 유동성, 이야기 소재가 될 만큼 재미있고 쉬운 제품을 만드는 아이디어에 있다. 생략과 가감을 통한 이러한 디자인적 접근방법은 종전과 다른 차원의 가격경쟁력을 지니게 될 것이며, 아울러 감탄요인(Wow Factor)을 바탕으로 하여 전개된 비용절감은 소비자의 감성적인 면을 만족시킴으로써 부가가치를 높일 수 있다.


As the current automobile market is in need of a new market, due to inactive sales and oversupply, the growth of the immerging market with Asia in the lead, will bring changes to the global market. There are over 900 million potential consumers in the Asian region, and the purchase of economic vehicles among this consumer population is actively spreading. The economic vehicles are holding up their low price in competition to motorization in this market. As low the price, the mass production of low quality merchandise is unjust. In the future market, the paradigm will be diversified and the value that consumers demand is not enough to make low price as the appeal point of sales. The cost down should be based on products manufactured in repletion of essence, throwing out the unnecessary elements and developing the necessary. The main focus that the economic vehicle has is based on low price policy and in the persistent adaptation to the future environment, the flexibility to adjust to appropriateness and in the ideas of making fun and easy to use products that generates crowd to talk about. The design-like approach through omit and adjustment not only shows a different level of competitive price, but also satisfies the emotional side of the consumer by lowering the cost based on elements like wow factor.