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버블경제 이후 산업자본사회에서는 물질의 풍요에 대한 다양하고 구체적인 반성들이 표출되어지고 있다. 사람, 사물의 상호관계에 이르기까지 다양하고 폭 넓은 이해와 반성의 형태로 이루어지며 세대별 계층별 변화와 반성이 각기 다른 형태와 표현으로 구분된다. 이러한 과정은 단순히 그 세대의 경향과 문화를 표면적으로 관찰하는 과정을 넘어서 그 속에서 표현하고자 하는 요소의 조형적 요소로서의 언어를 추출하고 그 관계성을 이해 하고자 한다.이는 향후 개발되어지는 상품-제품, 패션, 가구, 인테리어 등-에 그 기본 조형적 언어를 이해 접목함으로서 다음세대의 디자인 요구와 구체적 대응전략연구에도 기반이 될 수 있다.이의 실천적 방법으로 신세대 라이프스타일을 키워드별로 구분하고 그 특성을 정리 제안 하고자 한다. 본 연구는 이질적이고 부담스러운 또는 이해하기 어려운 갸루패션의 가장 근본적인 원인과 이유를 확인하고 이로부터 표현되어지는 조형적 요소의 추출을 통하여 향후 디자인에서 조형적 부분의 전개방향을 제안하는데 목표를 둔다.1. 연구의 필요성


After Bubble economic in industrial capital society, It was various and the concrete reflections were manifested about richness of material. It was also various and width it becomes accomplished in form of wide gain and loss and reflection which It reaches to the correlation of the people and things.From this matter, we need understand about formative arts element, language and relation from process which we can research about fashion and culture in a concrete way of new generation.It can be base concrete counter-strategy research of demand of the next generation for design development in product, furniture, fashion, interior design and so on.In practice method, Keyword it divides a new generation life style especially, and It can be proposes that arranges the quality.From the GYARU fashion, this study can make result basic root cause and social reason can understand expression of new generation.The goal of this research that It puts the place aim which proposes the development direction of mould portion design from deduction keyword of formative art and social factor about GYARU fashion