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The resilient mounts of a diesel engine installed onboard a ship should be designed for both static and dynamic loads. If possible, the resonance frequencies of the six rigid body modes of the installation and the flexible modes of the engine support structure should not lie within the engine operation range. In this paper a design criterion is proposed to evaluate an isolation system which involves the summation of dynamic forces transmitted through the resilient mounts and elastic potential energy index stored in the mounts. A case study is also presented in which a diesel engine generator, which had an elastic foundation and was mounted in a 5500 TEU container vessel, was studied both theoretically and experimentally. The theoretical analysis of the test model was performed by using a single mass 6 degree of freedom system. Actual measurements of mechanical vibration of the engine and its foundation onboard were carried out, which showed the importance of including the flexibility of the engine support structure in the mode.攀†책임저자;정회원,목포해양대학교 기관시스템공학부E-mail : ldcvib@mmu.ac.krTel:(061)240-7089,Fax:(061)240-7282*ISVR, University of Southampton, UK攀攀기 호 설 명: 감쇠 매트릭스: 강성 매트릭스: 질량 및 관성 모멘트 매트릭스: 무게중심의 변위와 각 변위 벡터: 임의의 좌표 에서 축 방향의 변위진폭 : 임의의 탄성지지 점 에서 축 방향의 차 변위 진폭 :임의의 탄성지지 점 에서 축 방향의 강성 계수 :임의의 탄성지지 점 에서 평면의 강성, , :임의의 탄성지지 점 에서 축 방향에 대한 차의 동적인 힘:임의의 탄성지지 점 에서 축 방향에 대한 합성된 동적 힘:임의의 탄성지지 점 에서 축 방향에 대한 합성된 동적 힘의 최대값:임의의 탄성지지 점 에서 축 방향에 대한 합성된 동적 힘의 최소값:임의의 탄성지지 점 에서 방향의 합성된 동적 힘:운전 모드 에서 전체 중량에 대한 동적인 힘의 비:탄성지지 점의 전체 수 :가중된 동적인 힘의 비:운전 모드의 전체 경우 수:전체질량:중력가속도 :회전수(r.p.m):가중치:임의의 탄성지지 점 에서 축 방향에 대한 차의 속도 진폭(rms) :탄성지지의 단면적의 합:운전 모드 에서 탄성위치에너지 인덱스:가중치에 대한 탄성위치에너지 인덱스