초록 close

1985년에 처음 등장했던 테트리스는 많은 시간이 지난 지금에도 많은 유저들에게 사랑 받는 게임이 되었다. 지금까지의 테트리스는 줄이 삭제 될 때마다 삭제된 줄의 수에 따라 점수를 주는 방식을 채용하였고, 연속 공격 등에 관해 가산점을 부여해주었다. 그러나 이러한 점수 산출방식은 너무 일정하고 단순한 패턴을 주었다.본 논문에서는 기존의 점수 계산 방식과는 다른 단계별 점수 계산 방식을 통하여 새로운 테트리스 게임 시스템을 설계 및 구현하고자 한다. 즉, 이는 전에 삭제된 줄의 수와 현재 삭제된 줄의 수를 비교하여 기본 점수에 가산점을 부여하는 방식이다. 단계별 점수산출방식을 이용하여 기존의 테트리스에서 한층 더 진보된 테트리스의 전략적인 이용을 가능하게 해 줄 것이다.


At th first time in 1985, Tetris appeared, it became game that are loved to many users until now. Existent Tetris employed way to give score according to number of that is destroyed whenever line are destroyed, and give advantage about serial attack and so on. But, these score calculation method gave so fixed and simple pattern. In this paper, We design and implement the new tetris game System by score calculation method per level that is different with existent method. That is, this method is to compare present and before with number of destroyed line and give advantage in basis score. Also, it is going to permit strategic utilization of still more developed tetris than existent tetris using score calculation method per level.