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본 논문에서는 N+1 모듈형 UPS 시스템의 병렬운전을 위해 기존에 사용된 부하분담용 신호선을 제거하고 독립적인 운전을 수행하는 새로운 형태의 wirelss 병렬제어 알고리즘을 제안하고자 한다. 제안된 제어시스템은 기존 방식이 갖는 센싱 노이즈나 상호간섭에 의한 문제를 제거할 수 있다. 또한 wireless방식의 단점을 보완하기 위해 인버터간 불평형요소 제거 알고리즘을 적용하여 무효전력편차의 발생을 최소화하는 구조를 가지며, 시스템의 불안정한 과도특성을 완충하는 가상의 임피던스를 삽입하여 과도순환전류를 저감하는 방식이 적용되었다. 제안된 알고리즘의 타당성을 검증하기 위해 시뮬레이션 결과를 제시하였다.


In this paper, a novel wireless parallel operation algorithm of N+1 redundant UPS system with no control interconnections for load-sharing is presented. The proposed control system eliminates the sensing noise and interconnection interference of conventional parallel operation system. To reduce a reactive power deviation in wireless control method, this technique automatically compensates for inverter parameter variation and line impedance imbalances with wireless auto-tuning method. In addition, to increase reliability on transient characteristics of parallel operation, a virtual injected impedance is adopted to eliminate a circulation current among inverter modules. Simulation results are provided in this paper to prove the proposed novel wireless algorithm.